menu trigger
bg en
Help desk

Назад
Pokémon GO - поредната крачка към гейминга в разширената реалност /Augmented reality/

Pokémon GO - поредната крачка към гейминга в разширената реалност /Augmented reality/

Всеки знае какво представлява играта за мобилни устройства Pokémon GO или поне е чувал за нея. Още с пускането ѝ се навъдиха статии и постове в интернет пространството, което я популяризира още повече. Аз исках да я пробвам веднага, но както доста други неща, не беше налична за iOS устройства в App store-а в България и трябваше да изчакам малко по-дълго. Чух, че има начин да се играе на Андроид устройства, но не проучих дали може и за iOS.

 

Самата игра се сблъска с много затруднения в началото. В някои региони нямаше връзка със сървърите с часове, а понякога и с дни. Не отчиташе местоположението правилно и даваше грешки от сорта на ”No signal”. Това определено не действа много мотивиращо на потребителите на приложението. Въпреки това, когато бях в по-централни и населени места играта вървеше много добре и успявах да хвана много Покемони. По останалите хора с телефоните в ръце, взиращи се в екраните, осъзнах как играта е върнала манията по Покемон анимацията и нейните малки герои.

 

Знаех, че играта няма как да включи в себе целия процес по хващане и трениране на покемоните, но все пак очаквах да можеш да извършваш някаква част от тези действия. Жестоката истина беше, че не хващаш Покемони като се биеш срещу тях с някой твой, докато не се изтощи и не го хванеш с поке-топка, а просто хвърляш поке-топки по тях докато не поддадат. Не ги тренираш чрез битки, а просто залавяш един куп едни и същи покемони, които ти дават валута, с която можеш да ги развиваш като им увеличаваш един единствен показател CP (Character Power).

 

От друга страна, не е лощо да се ловят покемоните като ги целиш с поке-топки, защото би отнело много повече време да се биеш с тях до изтощение. Ако трябваше да стоя и да се бия с всичките покемони, които съм хванал до сега, щях все още да обикалям из улиците. И без това изглежда странно да обикаляш с телефона и да виждаш света през разширената реалност, която създава играта. Друго полезно нещо е това, че играта те кара да се разхождаш. Аз лично удължавах разходките си, когато пусках играта и се увличах в залавянето на малките същества. Мисля, че покемоните накараха много хора по света да се движат повече и дори застраши живота на някои, които навлизаха неусетно в забранени за хора местности и съоръжения.

 

Въпреки негативите, играта е пристрастяваща и забавна. Аз лично съм прекарал доста време в разширената реалност и мога да кажа, че си заслужава. Освен раздвижването, играта те кара да обърнеш повече внимание на забележителности около теб. Започваш да забелязваш графити или паметници, които обикновено отминаваш, но тъй като в играта те са поке-спирки, отбелязани на картата и ти дават поке-топки като плъзнеш пръст върху тях, няма как да ги пропуснеш. Augmented reality или разширена (добавена) реалност е интеграция на визуалното и аудио съдържание на играта в околната среда на потребителя в реално време. Това е технологична концепция, която свързва реалния и виртуалния свят, позволявайки на екрана на телефона или таблета да виждаме както физическите обекти около нас, така и виртуални. Именно този подход позволява на т.нар. „ловци на покемони“ да откриват анимационните същества на истински градски локации.

 

Добавената реалност произхожда от идеята за смесването на виртуалната реалност и истинския свят. Като концепция тя далеч не е нова и всъщност съществува от десетилетия. Може би най-популярните й форми на употреба са в телевизионното отразяване на спортни предавания, когато към реалната картина виждаме и различни виртуални елементи – например въображаемата линия на засадата във футболен мач.

 

Pokémon GO не е първата игра базирана на AR технологията, но пък се смята за пробив в приложенията в тази сфера, използвайки камерата на телефона, жироспопа, GPS-а и часовника, за да създаде разширена реалност според местонахождението. Друга такава игра е Ingress, която също създаде доста интерес и накара доста хора, да започнат да се разхождат из града. Но не може да се каже, че постигна такъв успех. Идеята да обвържат две популярни теми - Покемон и Augmented reality - в едно е гениална и огромния успех на компанията, създала играта е показателен.

 

Доста е готино да видиш Ghastly да се рее покрай теб докато вървиш покрай НДК или някой воден покемон покрай фонтаните или водни басейни. В комбинация с факта, че на различни местности има различен вид покемони прави играта удар в десетката за този навлизащ жанр в гейминга.

 

Коментари (0)

Все още няма коментари към тази новина

Оставете коментар
Код за сигурност